Campanie Conştientizare – 2023- Anul Competențelor UE

Campanie Conştientizare – 2023- Anul Competențelor UE

În anul european al competențelor, UE își propune să impulsioneze învățarea continuă, oferind oamenilor și companiilor pachetul de competențe necesare pentru a contribui eficient la tranzițiile verzi și digitale, sprijinind inovarea și competitivitatea.

Creșterea competitivității, a participării și a numărului de talente

Angajații specializați care dețin competențele cerute de piață susțin creșterea durabilă, inovația și  competitivitatea. În anul european al competențelor 2023 Uniunea Europeană își propune să susțină companiile, în special întreprinderile mici și mijlocii, să rezolve deficitul de competențe în UE promovând o mentalitate de recalificare și perfecționare, ajutând oamenii să obțină abilitățile potrivite pentru locuri de muncă de calitate.

Tranzițiile verzi și digitale deschid noi oportunități pentru oameni și pentru economia UE

În anul european al competențelor Uniunea Europeană își propune să ajungă mai aproape de atingerea țintelor sociale 2030 de cel puțin 60% dintre adulți care urmează un curs de formare în fiecare an și cel puțin 78% angajați încadrați. Inițiativa va contribui, de asemenea, la atingerea obiectivelor proiectului  2030 Digital Compass  prin care 80% dintre adulți au cel puțin competențe digitale de bază și se atinge numărul de 20 de milioane de specialiști TIC angajați în UE. În prezent, peste trei sferturi dintre companiile din UE spun că întâmpină dificultăți în a găsi lucrători cu competențele necesare, în timp ce doar 37% dintre adulți urmează cursuri de formare în mod regulat. Indicele economiei și societății digitale arată că 4 din 10 adulți și 1 din 3 persoane care lucrează în Europa nu au competențe digitale de bază. Femeile sunt subreprezentate în profesiile și studiile legate de tehnologie, doar 1 din 5 specialiști TIC și 1 din 3 absolvenți de știință, tehnologie, inginerie și matematică (STEM) fiind femei.

77% dintre companiile din UE raportează dificultăți în găsirea competențelor necesare 20 de milioane specialiștii TIC ar trebui să fie angajați în UE până în 2030 60% dintre adulți ar trebui să participe la cursuri de formare în fiecare an până în 2030

ANGAJAŢI PERFORMANŢI, ÎNTREPRINDERI COMPETITIVE (POCU/860/3/12/142460) 

Proiectul derulat de ASOCIAȚIA SMART ALLIANCE în parteneriat cu UNIVERSITATEA “SPIRU HARET” și cu FUNDAȚIA NAȚIONALĂ A TINERILOR MANAGERI în perioada 05 Septembrie 2022 – 31 Decembrie 2023 îşi propune consolidarea capacităţii profesionale prin dobândirea de competențe digitale, inclusiv avansate, pentru – un număr de 500 angajați – dintre care 50 persoane, minim 10% angajați vârstnici 55-64 de ani, – 200 persoane – minim 40% femeidin IMM-uri din regiunile mai puțin dezvoltate Centru, Sud-Muntenia, Nord-Est, Sud-Est, Sud-Vest Oltenia ca urmare a participării și certificării la programe de formare în domeniul digital, cu scopul de a se adapta sectoarelor economice din domeniul SNC și SNCDI. Prin implementarea activităților proiectului sunt:(R1) 50 de întreprinderi din regiunile mai puțin dezvoltate identificate și selectate, prin intermediul campaniilor de conștientizare, pentru a furniza persoane angajate care compun grupul țintă al proiectului.(R2) 500 de angajați din IMM-uri din regiunile mai puțin dezvoltate selectați şi înregistrați în grupul țintă al proiectului.(R3) 500 de angajați beneficiază de programe de formare și dobândesc competențe în domeniul TIC și sunt sprijiniți direct prin implementarea activităților proiectului în contextul obiectivului specific 3.12.(R4) 460 angajați certificați și care dobândesc competențe în sectoarele economice/domeniile cu specializare inteligență aferente SNC și SNCDI.(R5) 50 de întreprinderi furnizoare de persoane angajate și sprijinite direct pentru organizarea de programe de învățare la locul de muncă și analiză potențialului de digitalizare.(R6) Minim 6 întreprinderi care introduc programe de învățare la locul de muncă că urmare a sprijinului direct.


Monica Dona

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *