Comerțul electronic în vremuri de pandemie – o oportunitate de dezvoltare?

Comerțul electronic în vremuri de pandemie – o oportunitate de dezvoltare?

Covid-19 a modificat practic fiecare domeniu al vieții noastre. În lunile dintre primăvara anului 2020 și 2021 s-a schimbat modul în care facem naveta, comunicăm, lucrăm sau chiar ne facem cumpărăturile. În vârful pandemiei am stat acasă, am lucrat de la distanță, am limitat contactele sociale la apeluri telefonice și chat-uri on-line și, cel mai important, am apelat la cumpărături online. În timp ce multe sectoare ale economiei, cum ar fi turismul, gastronomia și ospitalitatea, s-au prăbușit în aceste noi circumstanțe, altele, după o scurtă perioadă de reajustare, au beneficiat de fapt de această nouă realitate. Una dintre ele este comerțul electronic, care a marcat cea mai mare creștere anuală din istorie în ceea ce a părut cel mai rău moment pentru economie.

Pandemia a accelerat puternic schimbarea obiceiurilor noastre de cumpărături, forțându-i, chiar și pe cei care au adoptat această modalitate mai târziu, să apeleze la internet și la cumpărăturile online. Piața globală a înregistrat o creștere bruscă a cumpărăturilor online față de anul 2019 – în SUA și în România a fost de 30%.


Monica Dona

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

16 − 12 =