CAMPANIE DE CONȘTIENTIZARE – Campania de conștientizare este derulată în cadrul proiectului „Angajați performanți, întreprinderi competitive!” (POCU/860/3/12/142460) – Strategii de marketing digital

CAMPANIE DE CONȘTIENTIZARE – Campania de conștientizare este derulată în cadrul proiectului „Angajați performanți, întreprinderi competitive!” (POCU/860/3/12/142460) – Strategii de marketing digital

CAMPANIE DE CONȘTIENTIZARE – Campania de conștientizare este derulată în cadrul proiectului „Angajați performanți, întreprinderi competitive!” (POCU/860/3/12/142460) – Cursuri în domeniul marketingului digital avansat: ce vizează schimbul electronic de informaţii şi managementului documentelor electronice/ Aplicații tip DM

ASOCIAȚIA SMART ALLIANCE implementează pe parcursul anului 2023 un amplu proiect prin care oferă gratuit companiilor din regiunile Centru, Nord-Est, Sud – Muntenia, Sud-Est, Sud-Vest Oltenia un pachet de 7 cursuri online destinate creșterii nivelului de competente digitale ale angajaților. Grupul țintă îl constituie societățile din județele Alba, Brașov, Mureș (municipiul Târgu-Mureș), Sibiu, Bacău, Iași, Neamț, Argeș, Călărași, Dâmbovița, Ialomița, Prahova, Buzău, Constanța, Vrancea, Gorj, Olt și Vâlcea.

Scopul proiectului este îmbunătățirea nivelului de cunoștințe, competențe și aptitudini aferente sectoarelor economice și domeniilor identificate conform SNC și SNCDI ale angajaților, prin realizarea analizei potențialului de digitalizare și formare pentru 50 întreprinderi și derularea programelor de formare profesională a competențelor digitale pentru 500 de angajați.

În cadrul proiectului sunt organizate, printre altele, și cursuri în domeniul marketingului digital avansat: ce vizează schimbul electronic de informaţii şi managementului documentelor electronice/ Aplicații tip DM

Ce integrează însă o strategie de marketing digital? Iată câteva dintre aspectele care pot fi discutate în cadrul cursului.

Un website reprezintă suma tuturor activităților din cadrul marketingului digital. Acesta reprezintă spațiul în care se pot prezenta și produsele și serviciile oferite de o anumită companie. Prin intermediul acestuia pot fi colectate și date relevante pentru strategiile de marketing. Printre cele mai eficiente strategii de marketing digital se numără:

Optimizarea SEO. În acest sens, optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) reprezintă cheia pentru ca site-ul tău să fie descoperit direct din căutările de pe Google, Bing sau Yahoo.  Pentru a avea un website optimizat este important să se aibă în vedere anumite aspecte tehnice, dar și legate de conținut (precum: Structured data, redirects, canonicals, mobile responsive).  Este recomandat să se țină cont și de comportamentul website-ului pe mobil, deoarece, a crescut numărul de potențiali consumatori care utilizează mobilele pentru comenzi online și pentru a căuta produsele sau serviciile dorite.

 

  1. Crearea de conținut digital original şi de calitate. Acesta are scopul de a atrage mai mulți vizitatori pe site. De aceea, este necesar să se realizeze conținut de calitate, de interes pentru publicul țintă și valoros pentru acesta. Pentru acest lucru este recomandat să se răspundă la următoarele întrebări: Cum ar căuta potențialii clienți informații? Care este limbajul curent al potențialilor clienți? Ce informații importante și utile pot fi oferite potențialilor clienți? Conținutul contribuie atât la optimizarea website-ului, cât și în procesul de decizie al cumpărătorilor. Astfel, crearea și distribuirea conținutului este o modalitate eficientă de a transforma vizitatorii online în clienți fideli.
  2. Alegerea atentă a spațiilor în care se publică. Există o diversitate mai mare de tool-uri online pentru a căuta cuvintele cheie utilizate de potențialii clienți. Conținutul poate fi publicat pe site, blog. Important de menționat este faptul că, ceea ce se publică reprezintă o transpunere a companiei în sine, a valorilor și obiectivelor sale, dar și a viziunii pe termen lung, pe care compania o are. O altă variantă de selectare a conținutului, ar fi realizarea unui chestionar în rândul potențialilor clienți și consultarea cu aceștia, pentru a selecta subiectele relevante pentru aceștia.
  3. Înființarea unui blog. Blogul reprezintă o platformă eficientă pentru atragerea de trafic și pentru creșterea interacțiunii cu audiența. Un alt obiectiv important al blogului este cel de a transforma vizitatorii în clienți direcți. Astfel, este important ca CTA-uri (call-to-action) să fie adăugateîn postări, atât pentru macro-conversii (ex: cumpără produsul de aici), cât și pentru micro-conversii (ex. abonează-te la newsletter, descarcă materiale). La postările de pe blog pot fi adăugate și alte forme de conținut, cum ar fi: studii de caz, rapoarte de specialitate, conținut video, etc.
  4. Utilizarea Social Media. Prin intermediul Social Media se pun la dispoziție canale de comunicare directe între brandul companiei și clienții acesteia sau potențialii clienți. Canalele sociale ajută la distribuirea conținutul către anumite audiențe bine targetate, dar și la creșterea vizibilității online a brandului în sine. Trei dintre cele mai populare rețele de socializare din România sunt: Facebook, Instagram, și LinkedIn. În România, utilizatorii Facebook sunt 9.600.000, fiind cea mai populară rețea de socializare, motiv pentru care ocupă locul întâi și la nivel de bugete cheltuite în Social Media. Primul pas pentru a crește numărul de fani este crearea unei pagini de Facebook accesibilă și optimizată, iar apoi, implementarea corectă a campanii de advertising. În acest caz, este foarte important ca audiența să fie setată conform caracteristicilor socio-demografice ale clienților țintă care se urmăresc în cadrul companiei, și să se aloce bugete pentru promovarea conținutului postat pe pagină, corelate cu interesele și nevoile clienților, astfel încât aceștia să devină, într-un timp mai scurt, clienți fideli. Instagram for Business înregistrează, conform, statisticilor peste 25 milioane profiluri de tip business din întreaga lume, dar și următoarele date ”peste 2 milioane de specialiști care folosesc Instagram; 60% dintre utilizatori care au precizat că descoperă noi produse pe Instragram; 200 milioane de utilizatori pe Instagram care vizitează cel puțin un profil de business; o creștere de peste 80% în ceea ce privește timpul petrecut de utilizator pentru a viziona un video pe Instagram; o treime din cele mai vizualizate Stories sunt cele de business”. LinkedIn for Business este tot o rețea socială foarte folosită, în special pe zona B2B sau în politica de recrutare a companiilor. Această platformă reprezintă un adevărat spațiu online care acoperă cu succes atât schimbul de cunoștinte, cât și construirea relației între companie și colaboratori. Și în cadrul acestei rețele utilizate în campaniile de marketing digital este necesară optimizarea paginii companiei și postarea de conținut relevant pentru grupul țintă identificat și definit conform caracteristicilor socio-demografice.
  5. Alte strategii utilizate în cadrul marketingului digital: Google Alerts care permite setarea de alerte multiple pentru diverși termeni: denumirea companiei; a produselor sau serviciilor oferite.

 

În cadrul Social Media, contează mult înțelegerea cât mai rapidă a ceea ce se întâmplă, ceea ce se monitorizează în cadrul activității brandului. După toate acestea, este nevoie să se acționeze cu rapiditate și eficiență pentru a crește numărul de clineți.

  1. Social media management tools – este un instrument care permite automatizarea unei diversități de activități specifice, dar și posibilitatea de a se gestiona, mult mai ușor conturile multiple.
  2. Suplimentarea conținutului publicat în cadrul canalelor de Social Media cu publicitatea plătită. Când se utilizează promovarea plătită? Dintre cele mai eficiente practici se pot enumera:
  • Studierea cu atenție a listei de cuvinte cheie și trendurile sau frecvența de utilizare a acestora (utilizarea unui Keyword Tool),
  • Implementarea instrumentelor de marketing digital în funcție de grupul țintă vizat și de targetul definit anterior. De asemenea, o atentă și eficientă optimizare a site-ului poate conduce la rezultatele urmărite de companie, într-un termen mult mai scurt.
  • Display Advertising Display – face referire la reclamele de tip bannere pentru care se plătește spațiul publicitar pe website-urile unor terțe părți, precum: blog-uri, website-uri de știri, reviste online. Acest tip de publicitate se poate gestiona prin intermediul unui sistem automatizat (ex. Google Display – Google Adwords) în care se gestionează campaniile din contul companiei și se poate plăti per click dar și per views.
  • Search Advertising – permite gestionarea website-urilor pe care se afișează anunțul companiei respective. În acest caz este indicat să se utilizeze website-urile pe care se afișează  anunțurile companiei în funcție de grupul țintă definit.
  • Utilizarea bannerelor de calitate (cu o grafică atractivă pentru grupul țintă definit, cu mesaje scurte, ușor de reținut, dar și de impact pentru potențialii clienți)
  • Crearea mai multor variante de reclame care să conducă către landingpage, și care să fie rulate în paralel, până la selectarea celei mai eficiente dintre acestea.
  • Rularea de campanii de promovare per click pe majoritatea platformelor Social Media: Facebook, Instagram, Youtube, Twitter, LinkedIn. Native Social Advertising. În acest caz, se recomandă selectarea celor de tip ”native (native advertising, Promoted Posts pe Facebook)”. Se poate selecta și alegerea reclamelor “în stil clasic“, care se apropie foarte mult de Display Advertising (în cadrul rețelelor sociale, este vorba despre anunțuri tip text + imagini + elemente de interațiune cu utilizatorii”), utile în special pentru Awareness.
  • Pentru toate formele de publicitate online plătită, este nevoie de targetarea cu atenție a publicul țintă, prin utilizarea metodelor fiecărei platforme în parte, astfel: ”Facebook permite o targetare socio-demografică foarte detaliată; LinkedIn permite o targetare profesională foarte amănunțită” . Pentru astfel de platforme este nevoie și de adaptarea limbajului la tipul de audiență selectat. și să îți adaptezi limbajul în funcție de tipul audienței de pe platforma respectivă.
  • Utilizarea instrumentelor de Remarketing sau Retargeting. Retargeting: cookies și bannere . În momentul în care, în cadrul website-ului, utilizatorii devin identificabili în funcție de cookie se pot crea diverse liste de vizitatori, în funcție de activitatea lor on-website și se pot livra către aceste liste reclame tip Display Advertising, atât în rețeaua Google, cât și pe Facebook.
  1. Strategii de marketing digital prin e-mail marketing. În acest sens, se recomandă, parcurgerea următoarelor etape:
  • Construirea unei liste reale de useri,
  • Evitarea spam-urilor și trimiterea mailurilor către cei interesați, și către cei care fac parte din categoriile selectate inițial,
  • Întreținerea unei relații constante cu clienții potențiali,
  • Utilizarea instrumentului de ”marketing automation”.
  • Utilizarea unui Voice-Of-Brand consistent în comunicarea cu potențialii clienți,
  • Setarea corectă a așteptărilor și adăugarea CTA-urilor corecte, în funcție de obiectivele măsurabile, stabilite inițial.

 

2. Măsurarea rezultatelor urmărite în cadrul Marketingului Digital. Strategiile implementate în cadrul marketingului digital pot fi selectate pe rând, sau pot fi îmbinate între ele. Însă, în urma aplicării acestora este necesar să se țină cont de rezultatele obținute la un anumit timp de la implementarea acestora. Acest lucru este necesar pentru a se cunoaște care sunt cele mai oportune strategii de marketing cu care se poate continua în cadrul campaniei de marketing digital. În cadrul măsurării acestor rezultate este necesar și să se reevalueze tipul canalelor utilizate în cadrul strategiilor.

3. Setarea indicatorilor cantitativi: atât macro, cât și micro-economici. Setarea unor indicatori de tip cantitativ, dar și calitativ, în cadrul strategiilor de marketing digital au rolul de a transpune mult mai vizibil rezultatele obținute, în funcție de obiectivele setate la începutul strategiei. Indicatorii cantitativi pot fi setați astfel: ”creșterea cu X% a numărului de leads de pe site în Y zile; scăderea Bounce-Rate-ului cu Z% într-un interval de 4 luni”.

Sursa foto –freepik.com


Monica Dona

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

5 × four =