CAMPANIE DE CONȘTIENTIZARE – Campania de conștientizare este derulată în cadrul proiectului „Angajați performanți, întreprinderi competitive!” (POCU/860/3/12/142460) – Cursuri în domeniul marketingului digital avansat: ce vizează schimbul electronic de informaţii şi managementului documentelor electronice/ Aplicații tip DM

CAMPANIE DE CONȘTIENTIZARE – Campania de conștientizare este derulată în cadrul proiectului „Angajați performanți, întreprinderi competitive!” (POCU/860/3/12/142460) – Cursuri în domeniul marketingului digital avansat: ce vizează schimbul electronic de informaţii şi managementului documentelor electronice/ Aplicații tip DM

ASOCIAȚIA SMART ALLIANCE implementează pe parcursul anului 2023 un amplu proiect prin care oferă gratuit companiilor din regiunile Centru, Nord-Est, Sud – Muntenia, Sud-Est, Sud-Vest Oltenia un pachet de 7 cursuri online destinate creșterii nivelului de competente digitale ale angajaților. Grupul țintă îl constituie societățile din județele Alba, Brașov, Mureș (municipiul Târgu-Mureș), Sibiu, Bacău, Iași, Neamț, Argeș, Călărași, Dâmbovița, Ialomița, Prahova, Buzău, Constanța, Vrancea, Gorj, Olt și Vâlcea.

Scopul proiectului este îmbunătățirea nivelului de cunoștințe, competențe și aptitudini aferente sectoarelor economice și domeniilor identificate conform SNC și SNCDI ale angajaților, prin realizarea analizei potențialului de digitalizare și formare pentru 50 întreprinderi și derularea programelor de formare profesională a competențelor digitale pentru 500 de angajați.

În cadrul proiectului sunt organizate, printre altele, și cursuri în domeniul marketingului digital avansat: ce vizează schimbul electronic de informaţii şi managementului documentelor electronice/ Aplicații tip DM

Ce înseamnă însă marketingul digital?

Marketingul digital este diferit de marketingul online. Impactul dezvoltării internetului asupra mediului privat și asupra companiilor care intră în alcătuirea acestui mediu, s-a produs începând chiar cu anii 1990. Pe parcurs, mediul tehnologic și digital a cunoscut creșteri și dezvoltări semnificative. Una dintre cele mai mari modificări a fost creșterea gradului de comunicare online și dezvoltarea aplicațiilor și tehnologiilor care au dus la amploarea acestui tip de comunicare.

Pentru mediul privat, provocările care s-au produs odată cu dezvoltarea acestui domeniu al tehnologiei și digitalizării au fost:

  • Apariția unor noi căi de promovare,
  • Apariția unor noi strategii de vânzare,
  • Dezvoltarea unor noi metode de distribuție a produselor,
  • Crearea unui mediu favorabil pentru crearea și dezvoltarea unor comunități,
  • Creșterea concurenței, în mediul privat,
  • Apariția competitivității la nivel extins (european și chiar internațional),
  • Dezvoltarea unor noi metode de extindere pentru companiile din mediul privat.

Astfel, marketingul online sau marketingul prin intermediul internetului este cel care ”acoperă o arie mai restrânsă de activități pentru că include mediile digitale (web, email și mediile wireless), dar și sistemele de management de date digitale (CRM, eCRM)”.

Într-un sens restrâns, marketingul online reprezintă posibilitatea atingerii unor obiective de marketing prin aplicarea tehnologiilor digitale. Astfel, se poate afirma faptul că, marketingul online include folosirea website-urilor împreună cu tehnici promoționale online cum ar fi:

  • marketing prin motoare de căutare,
  • publicitate interactivă,
  • marketing prin e-mail sau marketing prin afiliere cu alte site-uri.

Spre deosebire de marketingul online, marketingul digital   presupune  ”aplicarea tehnologiilor digitale pentru a atinge obiectivele companiei satisfăcând și depășind  nevoile clienților mai bine decât concurența”. Astfel, marketingul digital implică utilizarea unor tehnologii digitale precum:  email, baze de date, blog-uri, rețele sociale, chat, forumuri on-line, grupuri de discuții, comerț online, crowdsourcing, aplicații mobile, etc.

Scopul principal al marketingului online este cel de a crește procentul profitabilității în cadrul unei companii, prin intermediul atragerii unor noi clienți pe termen lung.

În acest sens, se recomandă ca strategia de marketing digital să  includă, cel puțin trei arii cheie, precum:

  • componenta e-business care reprezintă totalitatea mijloacelor și platformelor electronice care sprijină strategia de business a organizației,
  • componenta de ecommerce  care însumează procesele de cumpărare și vânzare,
  • componenta de e-marketing  care face referire la eforturile de a informa, comunica, promova și vinde servicii prin intermediul internetului.

Emarketing-ul  se realizează prin colaborarea dintre mai  mulți specialiști din diverse industrii. Deși se poate confunda cu ușurință cu termenul de marketing online, acesta are un domeniu mai larg de aplicare, deoarece face referire și la componenta de medie digitală (web, email, media wireless), dar și la cea de administrare a datelor digitale specifice clienților și tuturor sistemelor electronice de relații cu clienții (E-CRM).

Termenul de emarketing este utilizat pentru a acoperi ”toate procesele, tehnologia și instrumentele necesare pentru atingerea obiectivele de marketing”. Spre deosebire de marketingul online și digital, acesta are în vedere și creșterea gradului de colaborare dintre clienți și furnizori, dar și facilitarea întregului proces de  identificare și, chiar, anticipare a nevoilor clienților în vederea satisfacerii acestora. Maniera de a satisface nevoile clienților, propusă de strategiile de emarketing este una mai rapidă, mai eficientă, și, astfel, mai profitabilă pentru companiile care au în vedere aplicarea acestui tip de marketing la nivel intern.

Un exemplu în acest sens, ar putea fi folosirea emailului pentru a răspunde cererilor de informații, bazele de date și sistemele de management ale relațiilor cu clienții pentru a trimite oferte corelate cu specificul și nevoile acestora.

Pentru înscrieri puteți accesa formularul de AICI.

Sursa foto freepik.com


Monica Dona

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

15 − 1 =